Podjetniške finance

Podjetniške finance

Kaj vsebuje dobra spletna stran podjetja?

Spletna stran ni zgolj odsev vašega podjetja ter ponudbe. Ponazarja vaše vrednote in izpostavlja vaše konkurenčne prednosti.

V času, ko se večina nakupne poti potrošnikov odvije na spletu, ta igra ključno vlogo pri doseganju poslovnih ciljev podjetja. Morda se zdi obetavno, a ni. V resnici povprečen obiskovalec na povprečni spletni strani preživi okoli deset sekund. Če ne najde želenih informacij, odide. Še več, če je iskanju namenil več kot toliko časa in želene informacije ni našel, bo odšel s spletne strani nezadovoljen in se verjetno ne bo več vrnil. Pravkar ste izgubili (še eno) potencialno stranko zaradi slabe izkušnje na spletu.

Tako kot ima potrošnik svojo, tj. potrošniško izkušnjo v trgovini, ima namreč tudi obiskovalec spletne strani svojo izkušnjo – uporabniško. Ta se zgodi v vsakem primeru, če je načrtovana ali ne, zato se ji splača posvetiti. Katera so ključna pravila, ki jih moramo nujno upoštevati pri postavljanju spletne strani?

Pomen enostavne navigacija in vidnega polja

Obstajajo smernice, kako se ljudje obnašamo na spletu, ki pa se skozi čas spreminjajo. Če združite to z unikatnostjo vašega produkta oziroma storitve in dejstvom, da morate povedati prav vse o tem, kar počnete, naloga ni več tako enostavna.

Pri načrtovanju spletne strani se je treba vprašati sledeče. Kaj išče vaš uporabnik? Zakaj je obiskovalec sploh tu, na vstopni strani? Ker ima izziv, težavo, za katero išče bolj učinkovito rešitev. Imejte to v mislih pri načrtovanju spletnega mesta, sploh vstopne strani. Katere informacije so bistvenega pomena za obiskovalca in ga bodo vodile naprej v njegovem iskanju?

Imejte v mislih metaforo spletne strani kot zemljišča, kjer je zgornji del vstopne strani, ki je v vidnem polju ob prihodu na stran, najbolj dragocen kos vašega digitalnega zemljišča. Zato je pomembna grafična podoba, ključen pa je dober nagovor bodoče stranke. Skušajte se ogniti uporabi kupljenih oz. t. i. stock fotografij. Obiskovalec spletnega mesta raje vidi fotografijo ljudi, zaposlenih v podjetju, ali pa poslovne prostore.

Zaupanje

Dobre reference zelo pomagajo pri doseganju zaupanja še pred prvim poslom. Zagotovite obiskovalcu, da ste podoben izziv rešili že mnogim uspešnim podjetjem. Ne pozabite preveriti pri strankah, ali vam dovolijo, da jih navedete kot referenco. Ni nujno, da bo vsakdo navdušen nad tem, da ga promovirate.

»Keep it simple«

Enostavnost in uporabnost spletnega mesta sta ključni za dobro uporabniško izkušnjo. Ko se obiskovalec znajde pri vas, mu mora biti kristalno jasno, kaj je naslednji korak.

Dobre spletne vsebine prodajajo

Ker je čas, namenjen iskanju informacij oz. branju na spletni strani, zelo omejen, mora biti komunikacija jasna. Najlažje je, če najpomembnejše informacije zapišemo kar v naslove.

Dobro je vedeti tudi, da strukturo spletnega besedila primerjamo z obrnjeno piramido. Tekst na začetku naj ponudi ključne informacije, od bralca in kakovosti vsebine pa je odvisno, koliko časa bo namenil branju. Če ga bo prebrani odstavek prepričal, bo z veseljem prebral naslednjega in še naslednjega … vse do vaše ponudbe.

Ključni elementi, brez katerih ne gre

Naštejmo še najbolj pomembne elemente strani:

  • Naslov mora pritegniti pozornost in navajati korist uporabe vašega izdelka oz. storitve.
  • Kratka predstavitev je kombinacija vizualnega gradiva in kratkega teksta (npr. vaša fotografija ali video podjetja z navedbo vaše ključne ponudbe).
  • Konkurenčna prednost: Navedite tri ali štiri razloge, zakaj bi potrošnik izbral vaše podjetje namesto vam konkurenčnih ponudnikov.
  • Poziv k dejanju: Uporabite spletno formo za oddajo povpraševanja, ki zahteva čim manj podatkov (ključni so podatki uporabnika, da ga lahko kontaktirate).
  • O podjetju: Potrošniki imajo radi podjetja, ki so drugačna. Pri predstavitvi skušajte vaši blagovni znamki dodati osebni ton.

Lahko spletno stran postavite sami ali potrebujete strokovno pomoč?

Za postavitev osnovne spletne strani, ki bo vsebovala predstavitev podjetja in izdelkov oz. storitev, načeloma ne potrebujete strokovne pomoči. Potrebujete sicer nekaj osnovnega znanja o delovanju spleta, pa vendar WordPress, Joomla in podobni ponudniki nudijo intuitivno spletno orodje za dokaj preprosto postavitev osnovnih spletnih strani.

Image

Se odločate za samostojno poslovno pot?


IZKORISTITE PRILOŽNOST
 
Image

Se odločate za samostojno poslovno pot?


IZKORISTITE PRILOŽNOST

O avtorju

Simon Šimonka

Direktor sektorja za poslovanje z malimi in srednjimi družbami, Gorenjska banka d.d. | Email: gorenjska-banka@gbkr.si