Spoznajte nove trende v računovodstvu

Kristina PetrovićRačunovodstvo in Finance

Nove tehnologije prinašajo drugačne načine dela v vse panoge in tudi v računovodstvu ni nič drugače. V računovodstvo se stekajo informacije iz različnih oddelkov in podjetij. Ažurne in koristne informacije ostajajo zgolj skrita želja marsikaterega podjetnika.

Vsekakor drži, da računovodstvo lahko pripravi in analizira podatke ter tako pripravi koristne in pravočasne informacije tako za poslovodstvo kot tudi za prodajni, tržni in nabavni oddelek. A za dosego tega cilja je treba vzpostaviti kakovostno sodelovanje in tudi podjetniki imate pri tem pomembno vlogo.

Kako moderna tehnologija spreminja sodelovanje med računovodstvom in podjetnikom?

 
Trend 1: Zmanjšajte administrativno delo 

Zagotovite ažuren pretok informacij v računovodstvo. Pri tem vam lahko pomaga avtomatizacija rutinskih del, s pomočjo katere se boste znebili ročnega dela, s tem pa prihranili čas računovodji. Zakaj bi se ukvarjali s pripravami dodatnih poročil o poslovanju vašega oddelka, če računovodstvo že zbira tovrstne podatke? Avtomatizirajte proces prenosa podatkov in arhiv s skupnim dostopom.

K zmanjšanju administrativnega dela veliko pripomore tudi način izdajanja računov. Avtomatizirajte pošiljanje računov, obdelavo prejetih računov prepustite pametni inteligenci in se posvetite svojemu delu.

Trend 2: Povežite se v oblak

Na trgu se pojavlja vedno več programov in sistemov, ki delujejo v oblaku. Tudi slovenski davčni sistem je eden izmed njih (davčno potrjevanje računov se na primer dogaja prav v oblaku).

Zakaj torej ne bi tudi svojega poslovno-računovodskega sistema preselili v oblak? Tako so vse informacije dostopne kjerkoli in kadarkoli, računovodja pa lahko nemoteno spremlja vaše poslovanje. Dodatna pomembna prednost je, da vzdrževanje programske opreme pade na izvajalca storitev, zato sprotna nadgradnja programov ter skrb za nakup novih verzij (in boljših računalnikov) nista več potrebni.

Trend 3: Uporabljajte pametna poročila

Vloga računovodje se spreminja in postaja vse bolj svetovalna. Računovodja se zaradi manjšega obsega rutinskega dela lahko bolj posveti optimizaciji vašega poslovanja in podrobnejšim analizam. Avtomatizacija rutinskih del, samodejen prenos bančnih izpiskov v sistem in skupno delo v oblaku omogočajo računovodstvu, da sproti pregleduje in knjiži vaše račune, pri tem pa porabi manj časa. Pametni sistemi na podlagi vnesenih podatkov lahko dnevno prikazujejo spremembo stanja in omogočajo sprotno spremljanje poslovanja. Zakaj bi pripravljali ločena poročila o poslovanju v Excelu, če jih lahko s pomočjo avtomatizacije pripravlja kar poslovno-računovodski program?

Trend 4: Oblikujte celotno poslovanje okoli sistema v oblaku 

Način poslovanja se spreminja in vse več programov se seli v oblak. Finančno poslovanje in računovodstvo postajata središče dogajanja, okoli katerega se združujejo ostali programi, kot so CRM- in HR-sistemi. Celovitost in povezljivost programov postajata ključni prednosti poslovanja podjetja.

Novim trendom se je treba prilagajati, če želite napredovati. Z avtomatizacijo poslovnih procesov in digitalizacijo poslovanja lahko občutno prihranite.