Petkrat večja vrednost vašega podjetja

Anže Štemberger ZupanRačunovodstvo in Finance

Vsi smo v poslu zato, da bi ustvarili dodano vrednost. Kljub vsemu se prepogosto osredotočamo na pomoč strankam in pri tem povsem pozabimo, da je naša največja skrb obstoj lastnega podjetja – brez tega tudi strankam ne bomo pomagali.

Z nekaj preprostimi spremembami pri poslovanju lahko močno vplivamo na učinkovitost, dobičkonosnost ter bolje služimo svojim strankam, hkrati pa povečamo tudi vrednost podjetja.

Investirajte v tehnologijo, izboljšajte procese

Avtomatizacija določenih procesov lahko prinese ogromne časovne prihranke, zato vam omogoči, da več časa in energije vložite v pomembnejše aktivnosti, ki vam zagotavljajo povečevanje dodane vrednosti za vaše stranke.

Katere procese lahko (vsaj delno) avtomatizirate? Katera orodja in podatke lahko premaknete v oblak in si s tem olajšate delo? Brezpapirno poslovanje, e-arhiv in upravljanje odnosov s strankami je le nekaj načinov, s katerimi lahko izkoristite prednosti tehnološkega napredka.

Pogosto novejša tehnologija pozitivno vpliva tudi na odnose s strankami in dobavitelji, saj tudi njim poenostavi marsikateri proces.

Spremenite poslovni model

Včasih se tako ujamemo v vsakodnevna opravila, sestanke, odgovarjanje na e-pošto in “gašenje požarov”, da povsem pozabimo na širšo sliko. Ali naše aktivnosti odražajo strategijo in cilje, ki smo si jih zastavili? Kdaj ste nazadnje osvežili cenik svojih izdelkov ali storitev? Je naš način obračunavanja res optimalen – še vedno zaračunavamo po urni postavki, ali smo že prešli na obračunavanje vrednosti, ki jo s svojim prispevkom dodamo posameznemu projektu?

Vlagajte v zaposlene

Kolikokrat slišimo frazo “zaposleni so naše največje bogastvo”? In kolikokrat gre le za prazne floskule, s katerimi podjetja opletajo v zapisih svojih vizij in poslanstev, nastopih v medijih? Pozabljamo namreč, da so tovrstne vrednote povsem merljive – odražajo se v zadovoljstvu zaposlenih, višini njihovih plač, motivaciji, ipd. Razbere se tudi iz izobraževanj, ki jih podjetja namenijo zaposlenim.

Če podjetja resnično tako cenijo svoje zaposlene, potem bodo naredila vse kar je v njihovi moči, da realizirajo polne potenciale svojih ljudi.

Identificirajte področja, na katerih bi vam koristila nova znanja in enako storite tudi za vse sodelavce. Ne bodite presenečeni, če bo rezultat investicije v izobraževanje zaposlenih, bolj motivirana ekipa, bolj zadovoljne stranke in večja vrednost vašega podjetja.

Osredotočite se na nišne trge

V praksi nemalokrat naletimo na podjetja, ki so našla svojo tržno nišo in se osredotočila na to, da so postala največja avtoriteta znotraj določenega področja. Ravno ta fokus jim je prinesel uspeh.

Postanite strokovnjak na izbranem segmentu in ne poskušajte zadovoljiti strank, ki ne predstavljajo vaše ciljne skupine.

Preglejte seznam svojih strank

Verjetno ste že opazili, kako pogosto v življenju naletimo na t.i. Paretovo pravilo, ki pravi, da je 80 % rezultatov posledica 20 % dejavnikov. Na primer: 20 % športnikov dobi 80 % vseh medalj, 20 % pacientov porabi 80 % virov v zdravstvu, ipd.

In enako velja tudi v poslu – 20 % strank vam prinese 80 % prometa, 80 % časa porabite za 20 % najbolj težavnih strank. Razmislite, če vam tovrstni odnosi prinašajo dovolj vrednosti in zavedajte se, da imate tudi vi pravico odpovedati se stranki.