Spletna in mobilna banka: kjerkoli in kadarkoli

Spletna in mobilna banka: kjerkoli in kadarkoli

Simon ŠimonkaPodjetniške finance

Vam primanjkuje časa za opravljanje bančnih storitev? Si želite, da bi se lahko pri preprostejših bančnih storitvah odzvali hitreje? Ste veliko na terenu in imate zato težave s spremljanjem poslovanja na vaših bančnih računih? Ste na dopustu brez računalnika in bi vseeno želeli imeti dostop do raznih finančnih storitev? Rešitev vam ponujajo sodobne bančne poti.

Štiri besede, ki najbolje opisujejo spletno bančništvo, so: hitro, varno, preprosto in ceneje.

Ključna prednost spletne banke je v tem, da lahko uporabniki s svojimi poslovnimi financami upravljajo kadarkoli in kjerkoli.

Najpomembnjše prednosti spletnega bančništva?

Ta bančna storitev nam bistveno olajša delo. Pri poslovanju se ne oziramo več na poslovni čas banke, v banki ne čakamo v vrsti, časa ne zapravljamo z iskanjem svoje poslovalnice. Namesto tega lahko transakcije opravimo med službenimi potmi, v tujini, na dopustu ali za domačo pisalno mizo. Takrat, ko nam to najbolj ustreza, lahko uredimo vse bančne storitve z izjemo najzahtevnejših. Potrebujemo samo osebni ali prenosni računalnik in digitalno potrdilo, s katerim se identificiramo. Vse bolj priljubljeno pa postaja tudi mobilno bančništvo, pri katerem potrebujemo samo telefon, ki ga imamo tako ali tako vedno s seboj.

Prednost spletne banke je, da omogoča hitro ukrepanje, na primer hitro nakazilo denarja. Za podjetnike je pomembno tudi to, da omogoča plačevanje preko več računov, kar dodatno poenostavi poslovanje.

Ne gre zanemariti niti stroškov. Plačilne transakcije, domače in mednarodne, so pri spletnem bančništvu cenejše, saj so nadomestila bistveno ugodnejša kot pri plačevanju na bančnem okencu.

Spletna banka nam omogoča tudi bolj pregledno poslovanje. Preko vstopa vanjo imamo tekoči vpogled v stanje, izpiske in promet na računu. Poleg tega nam ponuja možnost povezave informacijskega sistema podjetja s storitvami preko elektronskega bančništva, na primer izmenjavo podatkov z računovodskimi podatki.

Za tiste, ki niso najbolj vešči rokovanja z računalnikom in zato prisegajo na tradicionalne bančne poti, velja omeniti, da je spletno bančništvo enostavno za uporabo. Postopek za odprtje je na različnih bankah podoben, vsaka vam izda digitalno potrdilo, ki vam omogoča dostop na posebni spletni strani. Opravljanje storitev na teh spletnih straneh pa je prirejeno za uporabo vsakogar in zato povsem preprosto.

Kaj nam sploh omogoča uporaba spletne banke?

Večina bank preko spleta ponuja opravljanje sledečih storitev:

  • poslovanje 24 ur na dan
  • uvoz plačilnih nalogov
  • vnos plačilnih nalogov za datum plačila do tri mesece vnaprej
  • informacije o prilivih
  • izvoz izpiskov
  • spremljanje statusov obdelave nalogov
  • izdajanje in prejemanje e-računov
  • uvoz in ročni vnos SEPA direktnih obremenitev in vnos ugovorov oziroma prepovedi
  • izvajanje množičnih plačil
  • pregled prometa po poslovnih plačilih karticah

Glavna ovira pri spletnem poslovanju je še vedno varnost. Poslovanje preko spleta namreč prinaša tudi tveganje. Gre predvsem za možnost prestrezanja gesel, nepooblaščeni prenos sredstev z računa, vpogled v račun, uporabo varnostnega ključa… Nezaupanje v varnost je tudi eden od ključnih razlogov, da se nekateri podjetniki kljub vsem prednostim, ki jih prinaša spletno poslovanje, ne upajo odločiti za tovrstno poslovanje.

V bankah se možnosti zlorab zavedajo, zato neprestano uvajajo najsodobnejše varnostne ukrepe, ki omogočajo varno poslovanje. Sistemi imajo tako vgrajene najsodobnejše varnostne mehanizme za zaščito in prenos podatkov, pa tudi za prijavo v sistem. Banke se pri tem osredotočajo predvsem na preprečevanje vdorov in izdelavo lažnih strani.

Največ pa lahko za varnost storimo sami.

Kateri so glavni varnostni ukrepi za uporabnike?
  • Digitalni certifikat, ki nam omogoča prijavo, shranimo na zunanjo napravo.
  • Gesla shranimo na varno mesto, stran od računalnika. Ustrezajo naj zahtevam varnosti.
  • Preverjamo varnost povezave in pravilnost URL-naslova, preko katerega vstopamo v banko. Strokovnjaki namreč opozarjajo predvsem na tako imenovani phishing, lažne spletne strani, ki imajo identičen izgled kot stran banke; na njih tisti, ki zlorabljajo podatke, dobijo dostop do vašega računa.
  • Spremljamo varnostna obvestila banke.
  • Uporabimo dodatne varovalne mehanizme, ki jih ponujajo banke.

Druge najpogostejše slabosti za uporabnike bančnih storitev so:

  • Težave z dostopnostjo do mobilnih podatkov in posledično slabša hitrost poslovanja.
  • Zaradi nepoznavanja storitev uporabniki pogosto ne izkoristijo vseh možnosti, ki jim jih ponuja spletna banka.
  • Ni več osebnega stika z banko.
  • Pri mobilni banki je težje izvajati zahtevnejše transakcije.

Z razvojem tehnologij danes ne bi več smelo biti vprašanje, ali naj se v podjetju odločimo za poslovanje s poslovnimi partnerji preko spleta, ampak kako spletno bančništvo narediti čim bolj učinkovito in kako čim bolje izkoristiti možnosti, ki nam jih ponuja.