Kako voditi zaposlene in razvijati podjetja, da bodo lahko kos vedno težjim zahtevam sodobnega okolja

Teja Breznik AlfirevČloveški viri

Vojna za talente. Pomanjkanje kreativnosti in proaktivnosti. Nizka stopnja zavzetosti zaposlenih. Pomanjkanje veščin in znanj. Premalo učinkovito vodenje. Nešteto nasvetov, kako motivirati sodelavce, a noben zares ne deluje. Prikriti in manj prikriti konflikti. Pasivnost. Negativnost. Visoka stopnja stresa. Absentizem. Slabi odnosi. Prenizka inovativnost. Znano?

Na spletu je nešteto študij, raziskav, mnenj gurujev, člankov, knjig, ki govorijo o tem, kako voditi organizacije za danes in za jutri. Verjemite – nobena nima odgovora prav za vaše podjetje. Vse dobro odgovarjajo na to, KAJ je potrebno narediti, da bo vaše podjetje uspešno tudi v prihodnje. Ta KAJ verjetno poznamo vsi:

  1. Privabiti in obdržati najboljše talente;
  2. graditi organizacijo, ki je pripravljena na neznano prihodnost (agilna, hitra, inovativna, odzivna);
  3. razvijati opolnomočene, odgovorne in kreativne zaposlene, iz katerih vejeta strast in želja po napredku.

Bistveno vprašanje je, KAKO to narediti. Predlogov je veliko, od redesigna organizacij (ploščate strukture in projektno/timsko organizirane), uporabe tehnologije za komuniciranje, razvoja znanj, privabljanja ljudi, izvedbe procesov, boljšega sprejemanja odločitev, novih poslovnih modelov … do fleksibilnega delovnika ter idej, kot so plačani dopusti (sabbatical), možnost delati kadar koli od koder koli, 4-dnevni delovni teden, uporaba fitnesa, organizacija tečajev joge, finančne pismenosti itn.

Nedvomno nekatere naštete stvari delujejo v določeni organizaciji, pri določenem segmentu ljudi, v določenem obsegu. Zagotovo nekatere od teh stvari ne delujejo v drugi organizaciji. Torej to, da se lotevamo snovanja organizacije prihodnosti na osnovi splošnih smernic in idej, ne bo delovalo. Z implementacijo zadnje modne muhe ali nasveta kakšnega guruja, ciljamo na slepo. Še vedno je najboljša možnost, da ugotovimo, kako je potrebno voditi zaposlene, da jih vprašamo. S tem naslovimo njihove konkretne potrebe. Če so te slišane in izpolnjene, ustvarjamo zaupanje.

Zaupanje – konkurenčna prednost prihodnosti

V globalni CEO raziskavi so vodilni po vsem svetu zaupanje izpostavili kot nujen element organizacije prihodnosti. Kaj so s tem mislili?

Če velja splošno prepričanje, da stranke najbolj zanimajo cena, funkcionalnosti in udobje, je kar tretjina vodilnih iz te raziskave prepričana, da bodo stranke v bodoče iskale več od tega – svoj denar bodo dale tistim organizacijam, ki bodo naslavljale potrebe več deležnikov. Torej tistim organizacijam, za katere bodo verjele, da delajo dobro za širšo skupnost. Družbena odgovornost, etičnost, dolgoročni cilji niso več le nobel besede temveč prispevajo k temu, da ljudje zaupajo organizacijam in se poistovetijo z njimi. Enako je na strani talentov. Talenti si že danes izbirajo delodajalce. To delajo na osnovi svojih lastnih vrednot – zaupajo tistim delodajalcem, s katerimi se lahko poistovetijo in ki jim zaupajo.

Ko načrtno gradimo zaupanje, se povečujejo inovativnost, hitrost in odpornost organizacije. Če ustvarjamo zaupanje, lahko gradimo organizacije, kjer so razlike dobrodošle, kjer so konflikti konstruktivni in celo zaželeni, kjer je dovoljeno delati napake in s tem ustvarjati nove storitve, produkte, poslovne modele, kjer tudi najbolj tihi, najbolj mladi in najbolj stari zaposleni lahko in želijo doprinesti k skupnim ciljem. Na osnovi zaupanja lahko postajamo vedno boljša verzija sebe. Na osnovi zaupanja lahko resnično sprostimo celoten potencial zaposlenih.

Kako ustvarimo zaupanje?

Enostavno. Zmanjšamo nezaupanje.  Če pokukamo v svet naših možganov, vidimo, da smo se, ko prevladujejo negativna čustva (strah, jeza, gnus, sram, žalost), sposobni osredotočati le nase, na naš lasten interes. Takrat ni prostora za kreativnost, iskanje skupnih rešitev in delovanje za skupno dobro. In nasprotno – ko občutimo veselje in navdušenje, zaupanje in ljubezen, lahko in celo želimo delovati za skupno dobro. Torej na kratko: če želite visoko aktivne, proaktivne, zavzete, kreativne zaposlene, morajo ti čutiti navdušenje in zaupanje. Kako ta pozitivna čustva vzbuditi v organizacijah?

  1. Dosledno, strastno in prepričljivo komunicirajte svetlo prihodnost vašega podjetja. Temu sicer rečemo vizija. Ko prepričate ljudi, da greste proti varni in obetavni prihodnosti, zmanjšujete strah in povečujete zaupanje.
  2. Zgradite svojo strategijo in cilje okoli jasnega sporočila, za kaj se vaše podjetje zavzema. Čemu in komu služite? Kaj bo boljše zaradi vašega delovanja? Oziroma kaj bo svet izgubil, če vas ne bo? Tisti, ki se poistovetijo z vašim poslanstvom, so lahko vaši najbolj zavzeti zaposleni.
  3. Poskrbite za higieno – naslovite osnovne potrebe zaposlenih (varnost zaposlitve, plača, jasen in transparenten sistem napredovanja in nagrajevanja, jasni cilji in stalen feedback, spoštovanje vsakega posameznika). Istočasno delajte na opolnomočenju zaposlenih – pustite jim, da razmišljajo, raziskujejo, se odločajo, kreirajo rešitve … Pomagajte jim, da raziskujejo, najdejo smisel svojega dela ter osebno rastejo.
Tematike razvoja podjetja in vodenja zaposlenih se bomo dotaknili tudi na tokratnem brezplačnem seminarju, ki ga pripravljamo 8. junija 2017. Več informacij o dogodku, kakor tudi prijavni obrazec, poiščite tukaj.

O avtorju

Teja Breznik Alfirev

Svetovalka za transformacijo organizacij & ICF coach (ACC), IHR, poslovno svetovanje | Email: teja@flow-svetovanje.com